There was an error in this gadget

Monday, September 27, 2010

- aku ni baik atau ape?? -

"awk...sy nk mintak tlg ckit leh" katanya pd ak..
"tolong pe? leh je kot" aku membalas dgn sedikit senyuman..
"ermm..hjg mggu ni ex sy mintak nk spend time dgn sy...leh x..?"
"sy tau awk mesti xbg kn..sy fhm tp sy terpaksa. sy takot dia akan ape2 kn sy"
"sy pn xnk wat awk mcm ni.."rayunya lembut.
mataku hampir tekeluar menahan perasaan. jantung ku usah ditanya..degupnya pn leh ,merosakkn mesin ECG tu.
"haaaiiihhh"helaku perlahan. nafasku ku sengaja perlahan kn menahan kesabaran di hati. "ye boleh lah"..ucapku perlahan dan penuh kepayahan.
"jaga diri elok2 dan jgn wat bukan2.bole?" pesanku padanya. jauh aku merenung ke dalam matanya untuk mendpatkn kepastian dan keyakinan drnya.
"ye baik syg"ujarnya.
"if anything,just call me k. i'm always here for u k"tambahku.
"thanx syg..kamu sgt baik. syg kamu" ucapnya manja.

"aku ni memahami atau aku terpaksa? adakah aku seorang yg lemah,rasa mcm ak mudah diolah.."bisikku di dalam hati.
"takperlah..kau buat baik skrg,blasannya akan dpt kt kau juga. sabar lah" fikirku sblm memulakan langkah untuk mencari makanan bagi mengisi kekosongan perot ku..

- aku kini hanyut -

Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum
Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila
Kau kan diam seribu bahasa


Chorus
Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam
Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka
Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu



----------------------------------------------------