There was an error in this gadget

Monday, November 26, 2012

- daerah aku dan kau -

daerah kau :

- langitnya sentiasa biru berawan seputih kapas, kadangkala diserikan dengan pelangi

- tanahnya menghijau berbukit bukau, di pinggir pantai sentiasa ombak menghempas tika matahari terbenam

- malam nya penuh dengan bintang dan bulan menjadi tema nya, bunyi cengkerik menjadi lagu malam2

- pagi menjelma dengan matahari yang memancar, kicau burung yang merdu menjadi halwa telinga





daerah aku : 

- langit mendung, hujan ditemani awan gelap, sering sahaja halilintar dan petir hadir membelah kesyahduan

- tanah keras berbatu berdebu, yang mana becak pula tika hentinya sang hujan mengotori kaki sesiapa sahaja

- malam yang sejuk,dingin gelap tanpa bulan bintang, hanya burung hantu memainkan bunyi2 seramnya

- cahaya pagi kelam dek kabus, seperti segan sang mentari memberi cahayanya



beza daerah aku dan daerah kau amat banyak, mana mungkin kau biasa dgn daerahku ini, tapi aku, sentiasa mengharapkan seperti daerah kau, tak banyak,sedikit pun jadi.

- pedih -

salam siang,

peh....tak tahu lah kalau korang pernah rasa.

semangat,kekuatan,sumber ilham korg yg selama ni korg dambakan,agungkan,direntap dalam seketika.

terkedu seketika aku malam tadi.

sedikit demi sedikit timbul penyesalan.

kadang aku nampak, memang itu semua seperti salah aku

tapi bagaimana dgn semua kebaikan dan sumbangan yg aku dh berikan?

haruskan ia dilupakan kerana kesilapan aku

atau itu mmg skeptikal pemikiran manusia kini.

patut aku punya SKT tahun lepas cam haram. i guess..

so, back to the word, i feel pain inside me

pedih.

nk kongsi.?? kt mana? dgn ape?

aku dah tak tahu.

bukan sbb ak tak pernah buat.

sebab nnt jadi lagi itu semua salah aku.

haih #selamanyaharimaumalaya #tanahtumpahnyadarahku

- rindu aku -

salam semua,

hye,dah tgh malam dah ni. tak penat ke baru balik tgok bola td.??

agak la, tp tgn gatal.

dan rindu.

kaorang tau kan kalau ak dah mula menaip semula sbb ape.

well,bkn sbb itu.kahkahkah.

1st . . . dlm sebulan ni, byk bnda dah ak lalui. mcm2 tu korg paham la sndri kan. tp byk y bg kesan bila ak dah terima akibatnya. well,dah terhantuk baru tengadah *tanya maksud tengadah,aku terajang. tapi,ini lah manusia, inilah aku, tak semua perkara aku sempurna. aku insan biasa. aku bukan dapat melihat terus ke dalam hati manusia lain. itu khurafat kalau ada yg percaya, baik g taubat.

2nd. . . ada jugak perkara y kdg ak rasa mcm ak perlu ubah ,buang,kurangkan, tinggalkan. perlu ke korbankan sesuatu utk sesuatu yg lain. jika ia baik utk kita,mungkin boleh. *org hisap rokok terasa x??pegi mati,ak tak hisap rokok. then,ak perasan,ak mudah terasa sejak kebelakangan ini,walupn ak dpt tangkap *bukan sbb dia mencuri, ak dpt tangkap yg manusia tu tak maksudkan pn.

3rd. . .  ak keliru dgn diri aku dan ape y terjadi.

4th . . . aku bkn jenis ape yang kau fikir itu. tp ak terima jika itu kata mu.

5th . . . ak tau,tulisan aku teruk,bkn level2 pro, tp ak xtau kt mana nk salurkan perasaan aku. tu je.


well...ape pn,welkam ke blogspot kepada diri aku. dan aku akan sambung novel bersiri tu eh..orait..chaww....