There was an error in this gadget

Sunday, January 30, 2011

- cerita hujan -

hello...

ok..arini pg2 ak da drive menuju melaka..

Kem PLKN Putra Putri...

melawat adik pempuan ak kt sana..

since pagi dah ujan.. lembap je..so ak bwk kete pn lembab je...

dah smpi sana pn ujan..hish...

kem dlm ceruk2...

cuak ak...

dah smpai,register...g mkn dgn adik ak...

sembang2 mslh cerita ape2 sumer lah..

pastu zohor ak grak balik...

pun hujan lagik..

xpe..hujan tu rahmat..


tp yg wat ak tibe2 sebak kt highway td..

dari jauh ak nmpk beberapa kemalangan kt tepi2 highway...

cuak ak...

so ak cadang drive kt lane pling kiri..

slow jw bwk...

60-80 km/j dah le...

org nk sound,sound lah...

ak nk hdup lama...

mencegah lebih baik dr merawat ye x...

then..smpai 1.5km sbelum susur senawang...

ak nmpk kelibat seseorang menolak motorsikal di laluan kecemasan...

ak perlahan...

ak perhatikan betul2 org tu....

bila berselisih je...

ak terharu dan sebak tgok ada seorang wanita 30-40an menolak motor nya yg pancit..

dan yg wat ak sebak lg....

anaknya yg mungkin berumur 4-5 thun berjalan di sebelahnya,memakai baju hujan labuh dan helmet mainan tu...

Ya Allah..sebaknya ak..

tibe2 ak menangis...xtau nape...

ak teringat kn adik aku...

ye....aku rindukan adik aku....

aku perlu segera pulang....

dan untuk makcik td dan anaknya...xkira la dia melayu atau india atau cina..

aku berdoa semoga dia xapa2 kt tepi highway tu...

ak rasa menyesal lak xberhenti tlg..

menyesal...

cube fikir kalau yg tolak motor tu mak kita n adik kita...

dgn keadaan hujan..pandangan xbrape jelas sbb hujan..jalan licin..kereta di highway...

ak risau...tkt jd ape2 buruk pd mereka...

Ya Allah...kau lindungi lah makcik td dan anaknya semoga mereka smpi dgn selamat tmpt tujuan mereka....



p/s : air mata bergenang mata merah tahan sebak ketika tulis post ni....
p/s 2 : xkira..ptg sok gak ak balik umah....Fahim , Akif..nnt kita main sama2 eh....

Thursday, January 27, 2011

- oh yeah -

oooohhhhhhhh.......yeahhhh!!!!!!!!!!



aku da dpt Nikon DSLR D3000....








ok..ak mmg amatur..bru berjinak2..

at least hobi baru...

harap2 xhangat2 tahik aku.... =P

Tuesday, January 25, 2011

- one stop centre -


hokay..tibe2 rasa nk mencarut(act nk tulis mencoret) kan....

ntah la...

apsal kan..kena jadi one stop centre..

ak rasa mcm tu je...

mcm bustop...

org perlu naik bas..g kt bustop..

bas dtg..dia blahh la....

time susah cari...

time dah senang,BLAHH!!!

time ak susah,nk cari dorg,PAYAH!!!

haih...mgkin lagak dunia sekarang...xpaham

ak time2 moody malas nk mencoret...banyak kepada mencarot kang...



xbole ke ak nk try senang..at least time ak perlu kn support...

korg tu ak support je...

xkesah la korg tu sape...awek ke,kwn2 ke,jiran2 ke,staf tmpt keje ke..

hape la sngt nk kuar ayat "ko ok ke?", "bertahan lah,kau bole buat"...

kna bayar ke..??

ok la kalau pnat nk ckp pn xpe la..

pas ckp tu ak blanje minum eh...ok? xda hal...





malas nk melalut bila time melenting..

ak jarang melenting...

at least xslalu la...

ak boleh control gak kdg2..

tp bila da "fully loaded glass" atau " lebih kuah dr sudu "....

melampau la kan...

so u all pikir2 lah..




ok...aku single da ke.??

ye la...lom kawin kot...

tgok la kt I/C ke mana2 butir diri ak,"BUJANG" ok...




dan...

pernah x rasa memerlukan seseorang..especially time korg susah...

1st person reply : carilah "seseorang tu"
ak reply : mcm susah,sume bz dgn diri msg2....
1st person reply : cari yg xbz..
ak reply : ok..


2nd person reply : ada je..biasa la..
aku reply : sy xbiasa..


3rd n 4th person didn't reply...mybe xda kadit or da tdo.. ( i'm positif ok )





tu je la carutan ( coretan ) ak mlm ni....







p/s : hope dpt tulis sal g holiday sbelum terlupa...

Monday, January 24, 2011

- penat -

ak bru je tiba dari Melaka Bandaraya Maju...

ok...full time driver...mamat sbelah keje nguap nguap nguap....

ok xlarat nk story dulu...

sok keje....tdo first....

sok citer heh...


p/s:zar gambor2 den tu tag la lokeh....

Friday, January 21, 2011

- pedih -

pedih woo bila barang ko di ambil org.

yela..not really brg ak..

ak menjaga je..

then org ambil..lama xjmpa lak tu...

mcm lagu ni..



haih...

smpai bila nk rasa mcm ni...

ke mmg nasib ak mcm ni..??

xbaik slahkn takdir..

masing2 ada rezeki,jodoh,takdir masing2..

lambat atau cepat je tuhan nk tunjuk..

bersabarlah...

Thursday, January 20, 2011

- memenangi hati si dia -

ak terbaca artikel ni kt bharian online..

ape la kesah sgt kita kongsi2 kan..ilmu...


WANITA sentiasa ingin didampingi secara emosi.
BIARPUN wanita sinonim dengan hati yang rapuh, mudah dipujuk rayu dan terlalu cepat melatah, namun terdapat lima tip utama untuk memenangi hati wanita yang mampu berikan kasih sayang yang ikhlas dan jujur kepada seorang lelaki.
Berikut adalah beberapa tip daripada Perunding Psikologi Keluarga dan Guaman Syarie, Suzana Ghazali.

Jadi seorang lelaki sejati
Tidak perlu tampil gagah perkasa tetapi maksud sejati yang diidamkan wanita adalah berperwatakan menarik, sedap mata memandang, senang bergaul dan pandai mengambil hati.
Bukan dengan selalu memuji dan bukan juga tidak boleh mengeji tetapi berpada-pada. Katakan dan luahkan yang benar, bukan menyembunyikan fakta hingga yang dusta mewujudkan duka.
Lelaki sejati idaman wanita juga bermaksud anda mampu menjadi ketua, bukan mengarah itu ini sebaliknya ketua yang mampu melindungi.
Fitrah wanita ingin dijaga kebajikan dirinya dan bukan dia yang perlu menjaga. Wanita juga ingin didominasi oleh lelaki, bukan wanita yang perlu tentukan segala keputusan sehari-hari tetapi didominasi lelaki bukan sampai hak wanita untuk bersuara diketepikan.
Lantaran, lelaki sejati idaman wanita ialah mampu bertoleransi, bersikap terbuka dan boleh menerima pendapat dan saranan wanita.
Bukan sahaja lelaki, wanita juga tidak suka ditipu dan didustai. Ramai lelaki bersikap menipu tanpa niat atau dalam istilah ciptaan masyarakat hari ini, bohong sunat. Elakkan bohong seperti ini dan nyatakam kebenaran.
Biar kenyataan itu terlalu pahit, nyatakanlah ia kerana wanita boleh memaafkan kesilapan dan keterlanjuran tetapi tidak akan mudah menerima dan memaafkan sebuah penipuan dan pendustaan. Lantas, sentiasa amalkan sikap jujur dan berterus terang.
Dalam perkahwinan, ramai suami yang tidak ambil berat isu berkata benar. Ramai yang memegang prinsip daripada katakan yang benar boleh melukakan hati, biarlah berbohong sedikit. Masalah akan jadi lebih besar apabila isteri mengetahui tentang pembohongan tersebut.
Isteri sukar terima penipuan untuk menjaga hati sebab si isteri percaya, jika suami benar-benar ikhlas dan sayangkannya suami perlu berterus terang.
Sama juga dalam isu khianat kasih; bila si suami mempunyai orang ketiga. Isteri yang mengetahui secara tulus daripada si suami akan lebih bersedia memujuk hati dan menerima hasrat suami berbanding suami yang menduakan dirinya dalam diam.


Ambil berat dan prihatin
Wanita akan mengenepikan rupa, pangkat atau harta sekiranya bertemu lelaki yang mengambil berat dan prihatin terhadap dirinya.
Keprihatinan seorang lelaki akan membuatkan wanita rasa dihargai. Ambil berat tentang kesihatan, emosi, ujian kehidupan, perkara kegemaran malah cerita-cerita lucunya. Dia tidak perlukan nasihat bak kaunselor tetapi memadailah anda meluangkan sedikit masa untuk mendengar luahan hatinya.
Wanita ideal tidak mendambakan hadiah berharga tetapi memadailah apabila hari-hari penting dalam hidupnya diingati. Ingatan anda cukup membuktikan anda mengambil berat dan prihatin.


Komunikasi unggul
Wanita ingin sentiasa didampingi. Bukan berdampingan dari aspek fizikal semata-mata tetapi dampingi wanita secara emosi.
Sentiasalah bertanya khabar dan jangan biarkan dirinya tertunggu-tunggu khabar daripada anda. Penantian tanpa sebarang maklum balas daripada lelaki boleh membuatkan wanita beranggapan dirinya tidak diperlukan.
Komunikasi unggul yang perlu dipraktikkan adalah dengan mewujudkan komunikasi tanpa batas iaitu sering berhubung walau sekadar satu mesej ringkas yang bertanyakan khabar. Sentiasa berterus terang, jika keadaan tidak izinkan untuk berbicara panjang, cukup sekadar maklumkan anda akan hubunginya sedikit masa lagi kerana ketika itu anda perlu lakukan sesuatu yang lebih penting.
Wanita suka dimanja tetapi bukan terlalu dimanjakan. Wanita suka diberikan kepercayaan dan kebebasan tetapi berpada-pada. Kepercayaan dan kebebasan tanpa batas boleh membuatkan wanita merasakan dirinya tidak diperlukan.


Terima dia seadanya
Wanita sanggup melakukan apa saja atas nama cinta. Paling penting, terima dia seadanya. Jika ada kekurangan dirinya yang boleh diubah, lafazkan dengan penuh hikmah, bukan mencerca tetapi sebagai mendidik ke arah yang lebih baik.
Wanita sanggup berusaha sedaya upaya jika anda boleh menerima dirinya seadanya dan lakukan sedikit perubahan demi kebaikan bersama. Wanita tidak suka dibandingkan dengan wanita lain.
Lantas, dalam usaha mendidik, jangan bandingkan dia dengan orang lain walau dengan ibu atau saudaranya sendiri.

- bipolar disorder -

Bipolar disorder or manic-depressive disorder, which is also referred to as bipolar affective disorder or manic depression, is a psychiatric diagnosis that describes a category of mood disorders defined by the presence of one or more episodes of abnormally elevated energy levels, cognition, and mood with or without one or more depressive episodes - wikipedia...


ok tu penerangan dr wiki..

pd ak..bipolar disorder ni serabut...

kalau ak skrg ni jmpa psychiatrist,wajib kantol...

celaru....

mcm2 wat ak serabut...

tp ak leh kontrol lagi...

xla gile sgt smpi kena tahan kt wad "orang giler" HUKM...

amat gile...


skrg ak rasa bengang...

td jap ak jeles...

before that ak sedih...

smalam ak gembira...


ak sakit ke mmg normal mcm tu..??

Wednesday, January 19, 2011

- bila malam xbole tidor -

dah kol 3.08a.m....ak still xleh tdo..

ni gara2 haziran ajak minum la nih...


k la nk story sikit...malam ni aktiviti ak...

g amik barang penting ak...

kt ampang...

nk tgok...??

check this out yeah......

Nike 5 Elastico Finale..


Monday, January 17, 2011

- seniman sepanjang zaman -


tribute to Allahyarham P.Ramlee..

jikalau beliau masih hidup,ak ingin berterima kasih kepadanya..

filem2 beliau banyak membuat aku lupa akan masalah sketika..

adakalanya ak gelak lupa dunia..

bila tgok dgn famly...lagi la seronok..ibu pn suke tgok.. suke bila ibu cerita ttg filem2 p.ramlee nih..yela.dia da tgok dulu kan..hehe

babak terbaik dari filem2 beliau...sgt ak suka...














haha...sangat suke...lupe ak kt maslah2 dunia ak ni...

- malam minggu muda mudi -

okay lah... okay.... cerita ttg weekend ak...

xda ape sgt..aktiviti org bujang...biasa la...

aku? i choose "jalam jalam cari makang" (kombinasi ganu n klate)

ok..tmpt ak g.. ----> MELAKA BANDARAYA MAJU..maju woo...


Pagi2 da bgn melayan kapale hotak snoneng..

masuk kete berbekal myk dah isi mlm td...

shoot g melaka...yaw...

tension2.....

xnk citer pasal org dah..citer pasal aku jek...faham... AKU...

amik membe then g la MP (Mahkota Perit),then Pahlawan Mall..

pastu dok ngidam nk naek beca...giler ah..beca da mcm karaoke bergerak..suspek lahh...

pastu pastu....wahh....

ke Jonker Walk...ceh..ak ingt gempak mana..sejibik Petaling Street...cume kt sini xda lgsg bangla....haha

pastu melayan jammed....Cim-Mark tol....

ak ingt KL je jammed..cni pn.. ayong...i believe u now..hahah


dahtu...alkisahnyer...

akibat dr lewat,xbawak kd matrix,dgn menjeng...hahha

tidurlah aku kt rumah pakcik n makcik sporting neh...

mana ntah ak follow jek...area Kuala Linggi...

tmpt ni ak suke 1...PANTAI!!!!!!!!!!!!!!!!!

tp kan..sbb ak tiada membawa spare baju melainkan spare tire...

so..ak memilih utk membantu pakcik2 d sana membetulkan perahu...gam perahu...

pastu kena bebel.. "kau jgn lah hisap dadah...xsmapi 30 da mampos."

ok ....ayat cun...

pastu dgr ada makcik sembang.."ntah pukol brape baliknyer tu,mau tau dek aku, aku terajang je muke dia smpai terduduk kt dinding tu"

ok makcik...kasar ok..hahaha

bdk2 menjeng ni dok sebok main air..ak kena bebel+gam perahu....

syok gak melayan pakcik nih bersembang... ala2 parlimen kedai kopi..tp cume ni kt bengkel perahu...hahaha

pantai dia best lah...suke...

lenkali nk g lagi...

kepada yg terlibat dlm aktiviti yg xdiduga ni..time kasih...ak enjoy...haha.

ni lah ape aku da amik...





Friday, January 14, 2011

- marilah berputsal -

hokay.........

futsal time.......

the challenger...kepong...

kol 11 neh....

vs ortho team selayang....

aku??

mestilah JPD Selayang Worriors......


Pic nnt ak upload....haha..

Samsung aku memang samseng.......=P

Thursday, January 13, 2011

- 48 jam -

emm...dah 48 jam...

henset ak xde deringan dari dia...

ape ntah dah jadi...

ak pn xtau...

xpelah..

sapelah aku org nk contact...

nk reply msj ak...

nk angakat call ak...

xperlah...

sabar je lah...

Wednesday, January 12, 2011

- bicara hati dan akal -

ok ni bkn dr ak sendiri...ak xda kemampuan utk menulis ini semua..tp ape yg baik,hendaklah di kongsi bersama....

Di sebuah pondok usang milik seorang hamba, akal dan hati berbual berkenaan kasih dan cinta..

Akal : Assalamualaikum, sahabat.

Hati : Waalaikumussalam...

Akal : Apa khabar iman anda?

Hati terdiam...

Akal bertanya sekali lagi.

Akal : Apa khabar iman anda?

Hati : Kurang sihat mungkin.

Akal : Mengapa?

Hati : Aku merindui dia segenap jiwaku...

Akal : Dia yang mana, sahabatku?

Hati : Kedua dia. Dia yang hakiki, juga dia yang entah kemana akhirnya..

Akal : Tidak mengapa, Itukan fitrah manusia.

Hati : Tapi rinduku kepadanya kadangkala membuat jiwaku runsing. Fikiranku melayang terbang jauh ke angkasa. Kadangkala ketika beribadah juga aku teringat dia.

Akal : Cintamu padanya, juga cintamu padaNya, cinta padaNya kan yang lebih utama.

Hati : Tapi... Aku benar cinta dia. Aku benar rindu dia. Aku mencintainya kerana Allah. Kami saling menasihati kepada kebaikan. Aku mahu mengejar syurga bersamanya.

Akal : Apa makna cinta?

Hati : Kasih dan sayang.

Akal : Bagiku cinta itu gila.

Hati : Mengapa pula?

Akal : Apabila kita mencintai seseorang, kita asyik teringatkan dia. Apa yang dikata jangan, sebaik mungkin kita elakkan. Apa yang diminta, seboleh mungkin kita usaha. Bila ada yang lain mendekati, bergelodak rasa cemburu. Apa kau rasa begitu?

Hati : Ya. Begitu yang aku rasa.

Akal : Apa kau tahu apa pula ibadah?

Hati : Orang kata ibadah itu taat dan patuh.

Akal : Ibadah itu juga adalah cinta.

Hati : Bagaimana dimaksudkan begitu?

Akal : Ibadah itu cinta. Berkasih-kasihan dengan Tuhan.

Hati terdiam lagi...

Hati : Jadi... Apa sebenarnya yang ingin kau sampaikan wahai akal?

Akal : Fikirkan, kalau kau benar mencintai dia kerana Allah, apa kau ada mengadu kepadaNya?

Hati : Aku puas sudah berdoa. Aku mendoakannya empat puluh kali setiap hari. Siang dan malam! Tegas hati..

Akal : Apa kau berdoa kepadaNya hanya kerana apabila kau terasa jauh dengannya? Apa kau hanya melipatgandakan ibadahmu ketika jiwamu rasa tak tenang?

Hati diam dan tertunduk...

Akal : Bagaimana boleh kau katakan cintamu kerana Allah. Sedangkan kau mengabaikan Dia ketika cintamu dengannya sedang indah bercahaya. Sabarlah wahai hati. Doamu mungkin tidak makbul sekelip mata. Barangkali Allah akan memakbulkannya di lain masa. Barangkali Allah ada hadiah yang lebih berharga untukmu!

Aliran sungai merah terasa semakin deras mengalir ke kepala...

Akal : Cinta kepada manusia yang gila seperti itu, hanya layak disandarkan kepada Allah. Allah menarik cintamu kerana Allah lebih mencintaimu. Allah merindui doa dan tangisan hambanya. Allah mahu kau kembali mengindahkan cintamu kepadaNya!

Hati mulai menangis... Sepi... Kesal...

- Artikel iluvislam.com

Tuesday, January 11, 2011

- ada kamu kesah aku -



ade kamu kesah aku...?

ada...

ada aku kesahkn kamu...?

selalu...



xperlu dibandingkan...

bkn aku nak meninggi diri...

bkn aku yg sepatutnya bangga...

ya..kau yg sepatutnya bangga...

kamu sentiasa aku fikirkan...

sentiasa aku kisahkan...

sentiasa ak inginkn...



sebelum nafas terakhir...

aku hanya mahu...

kamu memanggil namaku...

menginginkan kamu mengasihi ku...




aku sentiasa mengingati kamu . . . .

Monday, January 10, 2011

- time -

hey

is there any time for me...?

coz i got any of it for u...

siryes...

felt alone..

always..

averytime....

mode : merajuk

- FA Cup vs AJL -

orait....


citer mlm ni...


FA Cup. result...

Manchester United 1 - 0 Liverpool

ni bukti ak g tgok bola eh...








okeh...

AJL...ak tgok last td jek..result

Ana Raffali - Tolong Ingatkan Aku...

pd ak lagu tu ok..ciptaan dia sndiri... standing ovation dr ak lah..sbb dia kreatif n berbakat... =D


Sunday, January 9, 2011

- maaf -

maaf ...

malam ini more to football than other..

sedang org sibuk menaip status2 menganai AJL..aku tidak...

hidupku hanya bola...

bola

bola

dan bola

see this http://soccernet.espn.go.com/?cc=4716

- cerita kedai kopi 2 -



matahari semakin meninggi. jam baru menunjukkan angka 8. Kelas yang bermula pada jam 11 membuatkan Akif malas untuk bangkit pada awal pagi itu. Tiba-tiba alarm telfonnya berdering. Skrin menunjukkan "TEMAN ZU G PUSTAKAAN". "Ish....lewat da ni...mampus ak."rengusnya. Dengan lincah dia melompat dari atas katil menuju ke bilik air. Selapas 5 6 kali bilas mandiannya dia mengenakan kemeja biru dan jeans Levi's lusuhnya.

"Vroooooommmmmmm"menderu motornya menuju ke kolej.

"ish..ni la lelaki. lambat jek. menyampah tol ak"bisik Zurina sendirian. Dia merasakan sudah lama menunggu. Lenguh kakinya berdiri di pondok bas itu. Akhirnya,setelah sepuluh minit menunggu,dia pn berlalu sendirian ke perpustakaan. Perasaannya hampa. berjanji tapi tidak ditepati. dlam fikirannya terlintas juga kebimbangan kalau-kalau Akif ditimpa sesuatu yang tidak diingini yang membuatnya lambat. Lantas dia menghubungi jejaka kesayangannya itu. Walaupun hubungan mereka sebagai kekasih baru sahaja 6 bulan,setelah setahun berkawan, sayangnya pada Akif amatlah dalam. Begitu juga dengan perasaan Akif kepadanya. Dunia bercinta sangatlah indah. Mereka tidak dapat meramal apa akan berlaku pada masa hadapan. Adakah hujan atau panas pada esok hari.


"syg..sorry."ujar Akif.
"asek2 lmbt..awk ingt sy ni ape?"balas Zurina pula
"maaf lah. motor sy wat hal td. siryes sy bkn sengaja nk lmbt"kata Akif membela dirinya.
"ni rambut basah lagi ni,ape cerita"kata Zurina sambil memegang rambut Akif.
"arr..err..ni..ni peluh. td tolak motor td la. pastu sy basuh muke sume. dah peluh2 sy basuh muka ar"kata Akif penuh alasan.
"yela tu"zurina mencebikkan bibir.
"da mkn lom? lapar la yang"pujuk Akif.
"dah..makan hati"balas Zurina.
"laa...kan sy da mintak maaf.da la."ujar Akif lmbut.
"belom. tunggu awk la dr td."Zurina seolah2 mengungkit.
"ok. jom mkn jom. sy blanje. Er..kedai lauk ikan singgang yg awk suke tu. Nk?"kata Akif.
"iyelah..jom" kata Zurina.
"ok jom" balas Akif smbil bangkit dari tempat duduknya dan diikuti oleh Zurina manuju ke medan niaga di luar kampus.





bersambung......

- cerita kedai kopi 1 -

grooom grrr........ *sound efek bunyik guruh



"Pehh...lencun siot" kata Akif pada motor LC135 kesaayangannya.
Kebasahan Akif pada petang itu. Tidak disangkanya matahari yang muncul td dan kapanasan yang melampau adalah petanda untuk hadirnya hujan. Dia duduk kebasahan di pondok bas itu. "Kusangkakan panas berpanjangan,rupanya gerimis,rupanya gerimis mengundang ah ah ah"nyanyinya perlahan mendendangkan lagu dari sebuah kumpulan yg memang diminati ramai. Fikirannya mula melayang,hatinya tiba-tiba sebak memikirkan lirik lagu itu. Jauh dia menyelami kenangannya yang lalu,kenangan pedih dan sedih. "Zurina". Nama itu tidak asing bagi dirinya. Lama dia mengenali pemilik nama itu,malah cukup mengenali isi hati dan budi pemilik nama itu. Namun itu cuma tinggal kenangan. Nama itu acap kali disebut dalam doanya. Dan pemilik nama itulah yang membuatkan dia sebak setiap kali mendendangkan lirik lagu tersebut. Hatinya pilu. Semua bermula 3 tahun lepas,ketika dia masih di alam universiti.

2006,Semester 1,

"Hai nama saya Muhammad Faiq Akif,sumer org leh panggil saya Akif"ucapnya ketika memperkenalkan dirinya kepada kelas pertamanya di universiti. Ramai kenalan baru yang ditemui dan dirinya tertarik kepada sepasang mata yang asyik memandangnya sedari dia memasuki pintu kelas itu. "Ish..awek ni pehal lak ushar2 ak?"bisiknya sndiri."Macam ni,tak senang duduk lah aku ada org perhati jek"tmbhnya lg. Sepanjang kelas tu,fikirannya terganggu dek kelibat gadis itu. Sehingga smpi di rumah pn dia masih memikirkan kenapa gadis tersebut memerhatikannya.

Keesokkannya,dia memberanikan diri menegur gadis tersebut di dalam makmal. "Hai,semalam awak asyik tgok sy je. kita pernah kenal ke sblm ni?"ujar nya kepada gadis itu. "err..ye ke sy perhatikan awak?"balas gadis itu. "saya rasa sy tgok orang sbelah awak"tambahnya lagi. "cis,mcm mana ak leh xperasan dalam kelas tu bkn ada aku sorg je lelaki"gusar hatinya. "hehe..takpelah,oleh sbb awk dah tegur sy pn,ape kata kita berkenalan"ujar gadis itu. "sy Zurina, Nur Aisya Zurina. boleh pggl sy Zu je."tmbahnya lg. dia sungguh tak menyangka sikapnya yang cepat perasan akan membuka jalan baru, jalan yang akan membuka hatinya dan nalurinya sebagai seorang lelaki. Ya,Zurina. Dia tidak akan menyangka nama itu yang akan menjadi sebuah cerita dalam hidupnya.










bersambung.......

Saturday, January 8, 2011

- single -

single xbermaksud bujang

single maksud dia satu.. kalau org..seorang..perasaan dia keseorangan..

mcm tu la ak mggu ni...

dia da balik..balik kg...

ak kt KL ni sorg2..

sape ckp kt KL ni ramai org..

xramai...ada kwn2 baik ak je kt KL ni..tu pn xda la smpi 1.6juta org..

haih...

bila da jauh..mcm2 rasa..

rndu..

asek berangan jek..

haih...

kena distract sikit...

kalau x asek nk layan perasaan...xjadi satu kerja ak..

nmpaknya nk jmpa da ssh...

xsusah..xjauh pn...

melaka je..

nek jet 10 minit je..

ada ke jet...

NEK LA UNTA JET.. *teringat vc lagu tamil bangang tu...

haih....


sabor je la *pose mamt gemok dalam Hantu Kak Limah

- ape ak da buat -

sabtu..........

kerje harini ---->tiada

ape ak da wat ---->mkn ABC ayong blanje..

pastu ------> balik tido *terbaik lah

then -------> mkn megi,tgok shin chan,tgok doraemon.

now ------> tgok Buletin Utama tv3....



hey..bosan doh..mlm ni nk wat ape eh....ada cadangan x...
nk tgok movie...emm...nk ajak sape ek...
haiyo.....paranormal activities da kuar..nk tgok nk tgok....

Friday, January 7, 2011

- aktiviti dan terkena -

hello....

nk kopi ke milo....??
haha

weh..ada x aktiviti yg berpaedah kalau time bosan,time kena tggal sorang2?

ak bosan weh....siryes bosan.....

hampeh jek rasa...

opis time 8-5

mlm xkn nk niaga badan lak...xsesuai...

bg la aktiviti yg leh jana sahsiah diri ke,jana duit lg bagus...

ak terpikir nk balik kg,amik brg 2nd hand jual kt KL ni...tp bajet tu...ayoai...

baru2 ni..ntah surat mahkamah emnde smpi umah.kena bayar...ak bayar kot....

xpaham lah.....apsal berkira sgt...ak bukan jual dadah gaji bosar2....




tolong tolong gak,tapi tipu je lebey...

Thursday, January 6, 2011

- emosi berbahagi -

entah la.....

aku sndiri da mcm cuaca kt malaysia ni..

kejap hujan..kejap panas..kejap berangin...kejap mendung je....

xfaham la.....ape faktornyer ha....

banyak...actually banyak....

xtau nk pilih mana satu jadi sbb.....




em...futsal...

lama juga xtrun...

trun g jog je...

tiap kali organize..hampeh...

kalau ak ada team sndri...xda hal...

ak tumpang je....tumpang tmpt org...ikot cara org....

ak tau ak budak2...organize ntah hape2..

dah tu,,nk sgt g la organize sndri....

nk tgok org tua wat keje lak..larat x...

pas lari dua round tgok larat lagi x push up 30 kali...

cakap pn kena pikir..bkn buang sampah je...

Wednesday, January 5, 2011

- tangan gatal bila moody -

ye....ak marah kt mulot je...

kaki tgn..?? gertakan semata2...

pernah ke ak pukul org masa ak marah..?

emm..jap ak pikir...mgkn ada..masa dulu lah....

marah xbertempat...xsama dgn marah bersebab...

kdg2 dua2 ak wat...

tau ada org xsuke..fobia la,trauma la....

dia xrasa sbb ak xpernah wat dorg marah...

berjanji tapi lambat..marah x?

call tp xangkat...marah x?

aku cuba utk xmarah....

tp kalau da tau ape yg berlaku sbnarnya...kau marah gak....

ada org kesian dgn ak...ak marah2 pn ada org kesian...ape lah...xper..caring...tq

ak xnk marah dah...sumpah ak cube buang bnda xelok tu....tp..

tp cubelah faham..faham ape ak nk....

kalau x...sampai bila.....

Monday, January 3, 2011

- surat balasan xrasmi -

sementelah ak terbaca surat tidak rasmi dari azar...ni ak nk balas kt dia.. tp ak malas buat surat....ak buat memo mcm kt peti ais tu jek....taruk la ak dalam kategori mana pn dlm post dia tu..ahahaha...



To..


AZAR,

1. kalau nk kuar jalan2 jgn lupe ajak ak.
2. kalau makcik tu roger kite siap2 bwak bomoh indon n siam g puncak.
3. hidup ni..xsenang nk senang...
4. kawan ketawa y sng cari, kwn menangis yg leh di cari ( ko la tu ) haha

BELLA,

1. yep..post 1st yg mcm azar ckp..nk jalan2 ke wth trouble ke,ada org nk bomohkn ke,pggl ak dgn azar..kami bgs bnda2 ni..
2. blaja rajin2....dekan lg bgs...leh ak sorak2 masa ko konvo nnt ada bintang...haha ok...
3. i know u had some difficult times...tp ak tau ko kuat.... tgk badan k...



p/s : 2010 tahun terbaek ak dgn korg...siryes... kalu leh nk patah balik start time kita lepak tgok World Cup kt McD ampang tu....ingt lg kn..yg ada artis tu..ala...ank dia dok ngendeng farid tu..haha



- yarghh -

bosan keje kt sg.bloh neh....hempeh..

rindu la.....

geng2 da naek skola...mesti bz...

ade pn yg ntah hape2....bosan...

ak pn xtau nk wat ape....

tggu je la kena roger....



"aku malas nk cakap lebey2....nanti kuar lagu Cinta Kristal kang..."

Saturday, January 1, 2011

- hello eleven -

yeahh.........

1st entry tahun ni...ces mcm lama sgt tahun lepas tu......

ye...mlm td menepek kt taman saga ampang..umah mira...nk tgok bunga api...thats a bonus...saje jalan2 sbnrnya.....haha...

yeah.....bgn2 trus wat entry ni...tgk time la...mlm td ak blik kol 3 kot... tggu jalan x jem...tau la akn KL...KL dgn jammed da sinonim....

k ar...smbg t la..nk mandi la seh.........