Sunday, December 12, 2010

- hari minggu -

helo..lo lo.lo..

saje nk menepek kt sini weekend nih..

weekend should be penoh aktiviti..

ak isi dgn tdo PS2 tdo mkn..

mkn pn ntah hape2..malas rasa nk mkn...

rasa nk bercerita..tp nnt ada yg merasa..not terasa..

tp blog ak..suke hati lah..

dah nk crite kt org,org pn xnk dgr..ye x..


semuanya bermula disini................

"haih..malas tol nk bgn pagi ni"bisik ak setelah mendengar alarm hp ku menjerit2. kalau org da terkeluar dah anak tekak. "xsedar rosak,nk memekak jek"bebelku.. "ape nk wat ek arini". kataku sndirian yang sememangnya sudah ketandusan idea ape nk dilakukan setelah pagi2 lagi menerima mesej dr rakannya bahawa deal utk keluar sudah tidak menjadi.."demam xkebah"katanya.. xpe..mmg dia demam kot.flu. sekarang ni selsema sikit xleh di buat main. bahaya. macam2 suspek boleh di anggapkan. selsema burung la,selsema babi lah. babi bersin eh?? haih.
dgn fikiran yang menerawang tu,lalu aku mendail nombor yg selalu ku dail. tidak berjawab. "emm..tdo lagi ke." kol 11 da." bisik ak. so aku pn cuba dan cuba dan cuba sperti anak kecil yang cuba mendapatkan gula2 dari dalam bekas kt kaunter kedai mamak. heh.dari jam 11 hingga jam 3 aku menahan lapar cube mendailnya.. tiada satu pn berjawab. manusia jenis apekah ini yang tidak menggunakan hp dgn betol. ada org call bkn kne tgk,jwb call tu..haih. penat la mcm ni. ak xmkn lagi. rasa bosan menerusuk diri. mcm2 post ak wat da kt fesbuk ak. ak xpaham apekena dgn dia. xmintak byk pn,mintak jwb call tu. tibe2 terdetik rasa hiba dalam diri.. "emm.tau la,,aku tgh susah time ni,sume nk blah dari ak. tau la ak tgh xda ape. kata dulu susah sng sama2. skrg ni..time aku perlu,dia xda." aku tarik nafas dalam dgn harapan dapat menahan rasa sebak itu. tp hampa. perasaan tu tetap ada. tp aku tetap ligat berfikir,memikirkan perkara positif ttgnya. biar org kata ko buruk,ko bodoh, tp kalau ko tau hati kau baik,kau pk baik ttg org len,maka ko lg baik dr org tu. iye..sedih sedih gak.perot yg berbunyi perlu diisi. lemah aku melangkah turun ke kereta. fikiran menerawang sekejap. kt mana perlu di tuju untuk mengisi perot ini. jam sudah menunjukkan jam 4.30. "ish..mana ada kdai jual lauk tgh hari lg ni..ptg dah."fikir ak. "ah lantaklah.pusing je lah. ada kt mna2 ak berenti je lah,janji bkn kedai cina haram" desak ak menahan kelaparan.

Syafa...ye..tu je la yg ak jumpa.. xdapat pk ape2 da. runsing serabut. org sume pk ak ni mcm xda benda nk pk. padahal ak lagi serabut dr korg tau x. ketika sedang mengambil kedudukan parking kereta ak menerima satu msj.

"sory aus..owg xnk spe2 ganggu owg skrg ni. plz.."

"haaaaih..." dalam ak mnarik keluhanku... apela..da nk hbis hari dah hari sabtu ni. separuh gila aku pikir pasal dia. ni je msj yg ak dapat. so let it be. i'm glad sbb ak bkn jenis memaksa.but sometimes la.yg perlu.. so ak reply la.

"k.sori la ganggu awk."..

msj tu ak hantar dgn harapan wat dia tnang. dia. aku? aku tenang x? ada sape2 pikir aku tenang x. xda. ok.. xda hal..nk syg org,syg diri sndri dulu. ak leh tenangkn diri sndri la.



tu je la ak nk citer..makin pnjg makin merapu makin wat org sakit ati. org len sakit ati??? pedulik hape aku. hati aku ada org amik kesah????? so nape ak nk jaga hati org len..sorg dua leh la.. yg len2 sakit hati g jmpa pakar Hepatobiliarry...

1 comment:

AyesyaAhmad said...

wah..kalau aku dah separuh gila dah dapat mesej tu.retak hancur je hati.huhu sabar je la dude! doa doa!