There was an error in this gadget

Tuesday, October 26, 2010

- penantian really2 menyiksakan -

really..menunggu,tertunggu2,menanti,ternanti2.
sumer tu maksudnya samer je.. selagi xdpt or xjmpa ape yg ditunggu tu,mmg sakit.

ape yg dapat menahan kita dr trus hidup tanpa membunuh diri kerana sakitnya penantian itu adalah kesabaran. kesabaran amat diperlukan. ak tau ak pn xla berapa sabar sgt. tp kalau org da mintak mcm tu,nk wat cmnr.
ak pn silap gak.xpayah la nk pressure2,kesian org tu. bg la dia ruang. tau ak silap. ak mintak maaf okeh. kalu ko da ok,nk carik ak,contact la..ak ada je utk kamu.

ak takot jd mcm dlam drama2 skrg ni,lg2 yg ak bru tgok haritu..


----------------------------------------------

si gadis menyepikn diri beberapa hari..entah ape yg dirajuknya.
si jejaka buntu kehilangan arah,celaru tanpa tujuan, setiap detik hidupnya hanya memikirkan gadisnya itu.
sudah dua minggu si gadis tidak menghubungi si jejaka itu.
apa khabarnya,da mkn lom, sihat atau x, dan yg pntg..rindu atau x..
tetapi takdir telah ditetapkan.

pada suatu hari,ketika si jejaka sedang berlari mengejar si gadis yg kebetulan terserampak di hadapan sebuah shopping complex, satu musibah telah berlaku.
dia teah di langgar kereta ketika melintas jalan,akibat kecuainnya dan kerinduannya, dia alpa tentang peraturan lalulintas. malang tidak berbau. si ejjaka di letakkan di wad ICU. si gadis hanya berlalu tanpa sedar,kecelakaan yg berlaku,dan keriauhan yg didengarnya itu melibatkan org penting dlm hdupnya.

setalah beberapa hari merajuk,meyepikan diri dia mengambil keputusan menghubungi si jejaka itu. tetapi tidak berjawab. fikirnya si jejaka juga merajuk. tetapi kata hatinya menafikannya,kerana si jejaka xpernah merajuk dan xpernah mengabaikn panggilannya. cemas dia menghubungi rakan baik si jejaka itu.

bagai halilintar membelah bumi, hatinya runtuh bagai istana pasir dilanda badai. berita yg diterimanya seolah2 mimpi. di tampar pipinya yang dibasahi airmatanya sndri. realiti atau hanya gurauan kasar rakannya itu. dia cuba menghubungi adik si jejaka itu. sekali lagi dia tertampar oleh kenyataan yg amat memilukan.

"abang dah takde,kak. abang kena laggar,lepas seminggu kt icu,abg pergi tinggalkan kita sumer. tp kak,abg ada pesan suruh bg barang kt akak. bole kita jmpa?" kata adik si jejaka itu dengan sayu. si gadis pn bersetuju.

pertemuan kedua2 manusia itu penuh kesayuan, sebuah balang comel berisi bintang kertas dihulur kepada si gadis. katanya sijejaka memesan supaya bacalah satu hari satu lipatan bintang kertas itu. si gadis mengangguk perlahan dan lalu menuju pulang.

setibanya di rumah, tanpa berlengah, dia terus membuka penutup balang itu dan membaca kesemua bintang kertas itu.

antara bintang terawal yg ditulisnya; "sy sgt rindukan kamu", "sy perlukan kamu", "setiap malam sy berdoa dpt berjumpa kamu".

dan nota yg paling membuat dia hiba ialah ,"walaupn jasadku tiada, tetapi hatiku sentiasa berdegup menyebut kata cinta utk kamu"

lalu mengalirlah sekali lagi air mata si gadis menyesali segala perbuatannya.

2 comments:

yellohello said...

macam ada ciri2 cerita ps i love u..huhu

Muhammad Firdaus Hamsani said...

haa..yeke.. filem kn berdasarkan dr kehidupan sebenar.