There was an error in this gadget

Saturday, November 12, 2011

- no no no i don care no -



ni ada satu kisah. kisah 11.11.11. mmg terbaik wa cakap sama lu..wa tlg ubah2 jadi dalam cerpen berdrama puitis ye..moga2 korg sumer cepat muntahkedarah..kahkahkah..



"ahh sudah...hujan lak...redah je la" bisik aku dalam hati. Aku tak lambat tetapi oleh kerana melimpah ruah ,aku diperlahankan oleh kehendak-Nya. Selepas aku call Naim,aku terus rasa tidak senang hati. Aku seolah-olah dapat mengagak ape yang akan berlaku. Deras aku menunggang dlam kelebatan hujan. Kuyup dan sejuk sudah tak ku hiraukan. Tak ingin aku melihat jam di tangan,benci sbentar dengan waktu yang bila mana aku perlukan dia bergerak semakin laju.

Tiba sahaja aku di perkir,tanpa berlengah aku berlari ke ofis. " AH...AI LEB YU LAIK A LEB SONG BEBEH~~~" bunyi henset ku..ah..Naim call plak..apesal plak ni. aku dah smpai kot"gerutu aku. "datok cari kau.kau kt mana?" Naim bertanya. "aku da kt dpn punch kad ni,jap ar.." marah aku. tetapi belom sempat aku mengetik,aku dikejutkan dgn suara nyaring yang amat menyakitkan hati " are yu firdaus rite??!!!" teriak empunya suara yang membuat semua yg ada dikawasan itu melihat ke arah aku.

"yes ai am. "sahut aku perlahan. "yu no mai mader haf a epoinmen tudey at 8 o klok??" wai yu did not peripare mai filem?" ai don kay ai don kay" ai wan ot naw yu no!! go finish dat filem" ai wan it naw" teriak dia plak. aku dgn baju hujan kt tgn,lencun dan menggigil sejuk cube mamahami setiap butir ayat beliau. last2 aku paham. hahaha.

aku pun segera la menyiapkan kerja tersebut. aku terkilan beberapa perkara mengenai kelakuan beliau.

1. xreti bagi salam ke hape? aku ni Islam. kau Islam. kan wajib sesama saudara bila bertemu mengucapkan salam.

2. maki hamun depan org ramai. mcm aku xda maruah. pan*** kau la. kau ada pangkat tapi angkuh dgn pangkat kau smpai kau rasa kau leh jatuhkan maruah org.

3. bertindak melulu tanpa menyelidik. tu amat FUCKING ok. kalau mak ko mati kt umah mesti kau tuduh org gaji kau tolak dari atas tangga kan? babi betey.

4. kau bodoh

5. kau bangsat

6. apsal kau nk conteng2 punch kad kami satu ofis. xpuas hati dgn aku kenakan aku dah la.

7. aku perati cara kau layan mak kau dari aritu aku dah leh tau kau ni perangai pentingkan diri sendiri. kau kata mak kau ada "epoinmen at 8 oklok" tp kau leh g jmpa bos aku repot mende2 bangang ni. kan syurga bawah tapak kaki mak

8. bahagian paling bermaslah bila CTC ni on ialah bahagian fasiliti iaitu bwh kendalian kau dulu. nk citer ape?? kau ketua bahagian pembangunan kan?

menyampah cilake kt kau..bkn aku je ramai lagi



P/S : setinggi mana kau terbang pon kau kena ingat,asal kau dulu dari bawah pohon yg rendah ni.

No comments: