Sunday, January 9, 2011

- cerita kedai kopi 2 -



matahari semakin meninggi. jam baru menunjukkan angka 8. Kelas yang bermula pada jam 11 membuatkan Akif malas untuk bangkit pada awal pagi itu. Tiba-tiba alarm telfonnya berdering. Skrin menunjukkan "TEMAN ZU G PUSTAKAAN". "Ish....lewat da ni...mampus ak."rengusnya. Dengan lincah dia melompat dari atas katil menuju ke bilik air. Selapas 5 6 kali bilas mandiannya dia mengenakan kemeja biru dan jeans Levi's lusuhnya.

"Vroooooommmmmmm"menderu motornya menuju ke kolej.

"ish..ni la lelaki. lambat jek. menyampah tol ak"bisik Zurina sendirian. Dia merasakan sudah lama menunggu. Lenguh kakinya berdiri di pondok bas itu. Akhirnya,setelah sepuluh minit menunggu,dia pn berlalu sendirian ke perpustakaan. Perasaannya hampa. berjanji tapi tidak ditepati. dlam fikirannya terlintas juga kebimbangan kalau-kalau Akif ditimpa sesuatu yang tidak diingini yang membuatnya lambat. Lantas dia menghubungi jejaka kesayangannya itu. Walaupun hubungan mereka sebagai kekasih baru sahaja 6 bulan,setelah setahun berkawan, sayangnya pada Akif amatlah dalam. Begitu juga dengan perasaan Akif kepadanya. Dunia bercinta sangatlah indah. Mereka tidak dapat meramal apa akan berlaku pada masa hadapan. Adakah hujan atau panas pada esok hari.


"syg..sorry."ujar Akif.
"asek2 lmbt..awk ingt sy ni ape?"balas Zurina pula
"maaf lah. motor sy wat hal td. siryes sy bkn sengaja nk lmbt"kata Akif membela dirinya.
"ni rambut basah lagi ni,ape cerita"kata Zurina sambil memegang rambut Akif.
"arr..err..ni..ni peluh. td tolak motor td la. pastu sy basuh muke sume. dah peluh2 sy basuh muka ar"kata Akif penuh alasan.
"yela tu"zurina mencebikkan bibir.
"da mkn lom? lapar la yang"pujuk Akif.
"dah..makan hati"balas Zurina.
"laa...kan sy da mintak maaf.da la."ujar Akif lmbut.
"belom. tunggu awk la dr td."Zurina seolah2 mengungkit.
"ok. jom mkn jom. sy blanje. Er..kedai lauk ikan singgang yg awk suke tu. Nk?"kata Akif.
"iyelah..jom" kata Zurina.
"ok jom" balas Akif smbil bangkit dari tempat duduknya dan diikuti oleh Zurina manuju ke medan niaga di luar kampus.





bersambung......

No comments: