There was an error in this gadget

Thursday, June 21, 2012

- aku kini . . . . . . -

ada sesetangah perkara yang kita tak dapat nk ungkap dgn kata2. apatah lagi ayat2 dalam blog.
ttg perasaan...
ttg alam ghaib..
ttg perkara yg xnampak dek mata..
ttg perkara dalam hati...

hatiku dicuri lagi..
tak mcm selalu...
kali dgn penuh pengajaran..
mungkin nk aku belajar jadi seseorang yg lebih baik..
walau bkn untuk dia..

kdg2 kita terfikir..
yg kita temui tu..betol ke untuk kita..
betol ke ape yg hati kita mahukan..
betul ke apa yg selama ini kita dambakan...
smpi satu masa di mana kecelaruan antara hati dan otak tiba..

ye...kdg2 kita tak sedar kita berubah...
berubah tu baik
berhijrah tu baik jika tujuan dan niatnya baik
berubah untuk seseorang tu berbahaya
kerana kt situ dah goyang niatnya,istiqamahnya...
berubah kerana Yang Esa ada lah sebaik2nya..

dan dari situ aku belajar erti redha...
bila satu masa dimana kita letakkan diri kita
berserah hanya kepadaNya.
biarkan apa sahaja yang Dia tentukan..
disitu kita belajar meredhai sesuatu...
dan atas perkara itu juga akan membina satu nilai baik dlm diri kita
dan nilai tu jika kita siramkan lagi dgn kemurnian2 ibadat
ketaqwaan kita,dan mendekatkan diri dgn Nya
boleh menjadikan kita org yg lebih baik
kalau bukan baik seperti tabligh2 ulamak2 pn
at least lebih baik dari sebelum ni

aku pn begitu juga..
aku dapat rasa perubahan dlam diri aku
dr 3 jadi 4 dan jadi 5
dari sorg g brdua g kepada bejemaah
dari terabur tajwid dan tarteel semakin fasih lancar
Alhamdulillah..

mengenalmu banyak mengajar aku erti menjadi manusia sebenar
andai pintaku padamu tidak dapat kau penuhi
sekurang2nya pintaku pada Nya ada yang dah makbul..

andai benar kau untukku,aku tunggu
aku tak bgtau kau aku akan tunggu
aku perati dr jauh je.
smpi satu masa Dia tunjuk yg aku perlu buka mata semula dan
dan


dan

ulang semula apa yg aku pernah lakukan
tapi kali ini
lebih baik
sgt2 lebih baik..

ok lah...TBC  assalamualaikum =)

1 comment:

lurunharima said...

sabar~ semua yang berlaku ada hikmah :)